Page 8 - Музей, який потрібен світові
P. 8

Зал Живої Етики




                                                                                                                   ал Живої Етики був серцем музейної експозиції. Яскравими фарбами світяться
                                                                                                              З в темно‑ синьому просторі зали далекі галактики і сузір’я. Незгасимий вогонь
                                                                                                              палає у високо піднятій руці жінки, що стоїть на вершині гори. Сяють в глибині
                                                                                                              темних рам картини М.К. Реріха. У скульптурній композиції «Вісники космічної
                                                                                                              еволюції» були представлені образи Тих, хто століття за століттям приносили
                                                                                                              знання на планету Земля, визначаючи шлях людства до вершин Духа.

                                                                                                                У 20–30‑ті роки ХХ століття О.І. та М.К. Реріхи принесли у світ філософію
                                                                                                              космічної реальності. Вона називалася Жива Етика і була передана людству
                                                                                                              групою індійських філософів і Вчителів. Філософія містить у собі книги з дещо
                                                                                                              незвичними назвами: «Поклик», «Осяяння», «Серце», «Світ Вогненний»… Перші
                                                                                                              видання книг російською мовою, що вийшли в Парижі й Ризі, були представлені
                                                                                                              в експозиції.

                                                                                                                Жива Етика стала початком нового, космічного мислення, що розвивається
                                                                                                              зараз на нашій планеті. Вона розглядає світобудову як грандіозну енергетичну
                                                                                                              систему одухотвореного Космосу; розкриває основні закони Всесвіту; пояснює
                                                                                                              найважливіші процеси еволюції.
                                        Руський зал
                                                                                                                У залі можна було побачити щоденники О.І.Реріх з першими записами Живої
                                                                                                              Етики, старовинні тханки, ваджру і намистину «зі», подаровані Олені Іванівні
                а стінах Руського залу в мереживі дерев’яного різьблення оживав чарівний                      Учителем. Тут представлені картини М.К.Реріха із серії «Його Країна», що
         Н світ стародавніх переказів і легенд. Прикрашені вибагливим орнаментом                              розповідають про філософські ідеї духовних Учителів людства та Їхні праці
         діорами «Русь язичницька» і «Русь християнська», що створені за мотивами                             на благо всього світу.
         театральних робіт М.К.Реріха, вводили відвідувачів у простір двох великих епох
         російської історії — простір, у який Реріх увійшов як історик, археолог і художник.

           Образ Землі Руської проходить через усю творчість Миколи
         Костянтиновича. У залі були представлені картини, які створив
         художник у різні роки і в різних країнах. Картина «Пречистий
         Град — ворогам озлоблення» була написана в Росії 1912 року
         в передчутті наближення війни; відому серію «Санкта» («Святі»)
         Реріх створив 1922 року в США; картини «Святий Сергій
         Радонезький», «Земля Слов’янська» та інші були написані в Індії.
         Усі ці картини просякнуті глибокою любов’ю до Батьківщини
         і вірою в її високе призначення.













         8                                                                                                                                                                                     9
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13